Datapolitik

Datapolitik

I henhold til EU's gældende dataforordning har vi udarbejdet en datapolitik. Det vil sige en række regler for, hvordan vi opbevarer og bruger oplysninger, som du sender eller på anden måde giver os.

Hvilke oplysninger registrerer vi, og hvad bruger vi dem til?

Vi opbevarer kun oplysninger, du selv har indsendt på tilmeldingsformularer eller oplyst i forbindelse med tilmelding til arrangementer eller rejser.

Medlemskab

For at kunne opkræve kontingent, sende invitationer og nyhedsmails opbevarer vi almindelige oplysninger om dig: Dit navn, adresse, telefonnummer og mailadresse.

Hvis du ønsker at stoppe medlemskab, får du tilbud om at fortsætte med gratis at få nyhedsmails, og ønsker du ikke det, slettes du helt.

Hvis du bliver udmeldt på grund af en forglemmelse ved kontingentbetaling, vil vi kontakte dig med opfordring til at fortsætte dit medlemskab – eller til at fortsætte med at modtage nyhedsmails.

Hvis du aktivt melder dig ud, sletter vi automatisk alle dine oplysninger.

Ved tilmelding til arrangementer

Hvis du tilmelder dig et arrangement, vil vi gemme dine almindelige oplysninger for at kunne invitere dig til lignende arrangementer i fremtiden. Du kan altid frabede dig at modtage informationer, og du kan altid afmelde nyhedsmails nederst i enhver mail.

Ved tilmelding til rejser

For at kunne booke flybilletter, hoteller og for at kunne besøge institutioner (f.eks. EU-Parlamentet i Bruxelles) registrerer vi desuden ved rejsetilmelding oplysninger om fødselsdato og pasnummer.

I visse tilfælde har vi også brug for at registrere andre oplysninger, hvis du har særlige ønsker eller behov i forbindelse med rejser.

Disse oplysninger bevarer vi normalt til brug for kommende rejser, men du vil til enhver tid kunne få dem slettet.

Hvem har adgang til dine oplysninger?

Det er kun den dataansvarlige og den medarbejder, der har brug for den konkrete oplysning for at kunne udføre sit arbejde, der har adgang til disse data.

Vi deler aldrig dine oplysninger med tredjepart, udover de nødvendige oplysninger til flyselskaber, hoteller og institutioner.

Billeder fra DEO's aktiviteter

Vi tager billeder på arrangementer og rejser, som kan blive offentliggjort på vores hjemmeside eller på sociale medier. Du kan altid bede fotografen om ikke at bruge eller tage billeder af dig.

Hvem er vores dataansvarlige?

Vores medlemssekretær Dorte Duun er vores dataansvarlige. Hun sørger for at beskytte dine personoplysninger i overensstemmelse med lovgivningen.

Det er også hende, du skal rette henvendelse til, hvis du har spørgsmål om, hvilke data vi har på dig, hvordan de bruges, eller hvis du ønsker data slettet.

Du kan kontakte Dorte Duun på mail dorte@deo.dk eller tlf. 70 26 36 66.